maj 12, 2010

Q&A 3

Här kommer mina sista svar....

Hej Hittade din blogg när jag sköte på "svensk i L.A"
Har precis kommit hem från semester från L.A Sugen på att åka tillbaka och ev plugga lite. Men hur hittade du någonstans att bo? Vilket område bor du i hur mkt kostar hyran?
Dock lite nervös över hur man ska träffa människor, håller gärna kontakt med dig :)
:) När jag först flyttade hit hade jag haft kontakt med en annan svensk tjej från sthlm som också skulle hit och vi träffades när vi kom hit till LA och bestämde då att vi skulle bo ihop, haha. Och det funkade jätte bra. Du kommer att träffa människor, det lovar jag. Genom skolan och när du är ute. Absolut det är bara att höra av dig när du är här :)

Hej! Jag undrar hur mycket 12units är? hur många kurser/klasser det blir?
Det blir fyra kurser, de flesta kurser är 3 units men finns även kurser på 1, 2 och 4.

Hej, jag tänkte bara fråga hur mycket det ungefär kostar dig i månaden att bo i LA?
Vad var din plan när du åkte dit hade du sökt in till skola och så innan eller gjorde du det när du väl kommit dit? Sen till sist, vad är det bästa knepet för att lära känna mycket folk osv?
kul med frågestund!:)
Just nu betalar jag cirka 500 dollar för min lägenhet som jag delar med två andra tjejer. Min plan var att åka hit ett halvår och ta några fashion kurser efter min examen från Sverige, men jag gillade det så mycket så stannade och tar nu en hel utbildning i stället :) Skola hade jag sökt innan ja. Var social och glad är nog mitt bästa knep ,var inte rädd för att prata eller träffa nya människor här:)

Hejsan!
Jag och mina tre vänner funderar också på att läsa ett år i LA när vi är färdiga civilekonomer, mest för att komma bort ett tag. Även jag är lite nyfiken över kostnaderna varje månad. Så ungefär vad kan dina fasta kostnader ligga på? Alltså inte mat, nöjen och shopping och sådant :)
Ha det så fint!
/Natalie
Åh det tycker jag att ni gör helt rätt i :) Kostnaderna varierar mycket men lägenhet kan man få för cirka 500-800 i månaden om man delar lägenhet med en eller flera. Det beror också på vart ni ska bo, Santa Monica är dyrare än exempelvis West Hollywood. :)

du är så liten och gullig! hihi
haha :)

Favorit blogg? Är du tillsammans med någon utav killarna på bilderna?
Är ni ett litet gäng där borta som alltid går ut ihop osv?
Vilken är din favorit budget butik i LA?
Favorit restaurang? Lounge? Klubb?
Tack så jätte mcyket! kraaam
Oj jag har flera stycken som jag gillar :) Kolla på Q&A 2.
Nopp ingen kille här inte ;)
Ja vi har vårat lilla underbara gäng om man kan kalla det så :)
Budgetbutik hmm.. urban outfitters i sådana fall. Forever 21 gillar jag inte så speciellt mycket tyvärr.
Restauranger- finns så många men jag älskar la poubelle, SUR, Nobu, Trattoria och gulliga lilla Jones är alltid säkra kort. Lounger- Palihouse- the hall, Sunset marquis- bar 1200, London hotel, Tower bar på Sunset Towers, och W hotel är bra lounger. Klubbar/Barer- Teddys (som iofs är mer som en lounge men), Trousdale, Tearoom, Bar 210, Bardot, Hyde (house musik),Bar Marmont och Roger room. Finns många andra bra men min hjärna står still nu :).

jag undrar hur amerikanska killar/tjejer reagerar på svenskor? har hört att vi är ganska "uppskattade", haha. men hur är det på riktigt? dom kanske inte bryr sig hehe :P
Hmm.. jo jag tror nog att vi är ganska uppskattade, har inte tänkt så mycket på det faktiskt :)

Puss!!

Inga kommentarer: