maj 11, 2010

Q&A 2

ååh frågestund :P det här med träning, det är bara att vänja sig om man ska få någorlunda kropp att visa upp borta i la la land :) tränar du något där borta? eller hur håller du dig i form?något bra tips hur man ska ta sig till väga för att hitta ett bra och hyffsat billigt boende när man väl är på plats?vad för kurser har du tagit, något att rekommendera, funderar på fasjion merchandsising :)tack tack-sophie
Haha, ja träning träning. Ja jag hikar ofta i runyon canyon och griffith park, eller går powerwalks. Försöker också gå till gymmet i alla fall en gång i veckan. Ja kolla runt i west hollywood. Park la Brea där jag bor just nu är helt okej och läget är perfekt. Jag har läst merchandising klassen vilken var riktigt kul så ta den plus olika fashion kurser :)

Fan va kul med frågor! Okej. är det svårt att komma in på nattklubbar i LA och vad betalar man för att komma in? Har kändisar egna privata bås eller är dem ute bland aalla vanliga på klubbarna? Vilken är den nyggste kändisen du sett? och sist dejtar du mycket i LA? Känns som det är en dejt stad?? :DKRAAAM!
Nej det är inte direkt svårt att komma in och nej betala ska du inte behöva göra :) Hmm nej det finns inga specielle privata bås här på klubbarna, dock kan det finnas vip avdelningar på vissa uteställen. Snyggaste? Bradley Cooper kanske eller Orlando Bloom:) Tjej? Miranda Kerr och min favorit Rachel Bilson! Dejtar haha, jo folk dejtar nog en hel del i LA men om jag gör det håller jag för mig själv ;)

VART ÄR DEN DÄR KORTA NITTOPPEN IFRÅN? sjukt snygg. tack! /Sofia
Jaa jag älskar den! Det är min kompis Sannas och hon har köpt den i Downtown LA.

Läser du andras bloggar? Vilka? Bara kul att veta om du vet några bra. Älskar bloggar men har ingen själv! så är fast i alla eras!! haha! Kramiz
Ja det gör jag när jag har tid. Mest mode bloggar. De bloggar/sidor jag försöker kika på dagligen är knightcat, whowhatwear, fashionpics, fashionlane och fashion copious. Andra bloggar jag har följt länge och kikar in på flera gånger i veckan är michaelas, Lisas och ibland Elins. Sedan klickar jag in på mina söta vänner Sanne och Johannas bloggar här så ofta jag kan. Galna söta Alex har en rolig och annorlunda blogg, plus min lilla sis blogg så jag vet vad som händer där hemma och flera andra som man hamnar på ibland.

Härligt! Vart bor du någonstans? Alt om du inte vill ge ut det, har du något boende att rekomendera? Jag ska kolla på en lägenhet på park la brea nu 10 maj, är det någonting du kan rekomendera? Om, tar det lng tid till skolan därfrån (SMC)? Hoppas allt är super!//Sofia
Jag bor just nu på Park la Brea faktiskt och det är helt okej. Hur gick det när du var här på visning?

Du har ju bil i LA. Har du tagit amerikanskt körkort eller går det att köra på det svenska? Om inte, är det en krånglig process att skaffa ett amerikanskt körkort?Hur tycker du att din engelska utvecklats under din tid i LA? Pratar du flytande?
Jag har faktiskt inte tagit amerikanskt ännu men ska göra det så fort det finns tid. Det är inte speciellt krångligt nej, dock är det lång väntetid har jag hört tyvärr. Min engelska har absolut utvecklats här men helt flytande kan jag inte säga att jag är, dock hade jag nog varit det om jag bott med amerikaner eller haft en amerikansk pojkvän kanske.

Hej michaela! Jag har nu läst din blogg över ett år, gillar verkligen den:) jag undrar hur du/ man har råd med att ha egen lägenhet plus att gå i skola, är det csn man får då? Martina
Tack snälla! :) Ja det är csn man får ta och man klarar sig absolut helt okej på det.

Blir du aldrig trött på att LA är så utseendefixerat å ytligt och bara vill göra något meningsfullt?
Visst är LA utseende fixerat men inget jag tänker jätte mycket på faktiskt. Jag är inte trött på LA ännu, utan gillar staden mer och mer för varje dag som går :)

Sista delen kommer imorgon! Puss!

2 kommentarer:

matilda sa...

soft tjej soft söt tjej!

lisa Pettersson sa...

söta gumman!